Predávajúci poskytuje kupujúcemu (spotrebiteľovi) záruku v dĺžke trvania stanovenej občianskym zákonníkom. Kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľ, poskytuje predávajúci záruku v dĺžke trvania 6 mesiacov, ak nie je v záručnom liste uvedená záručná doba dlhšia.
Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená v súlade s osobitnými právnymi predpismi lehota na použitie, skončí záručná doba uplynutím tejto lehoty – toto ustanovenie je platné ako pre vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim (spotrebiteľom), tak i pre vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľ.
Záruka začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Predávajúci zodpovedá za všetky chyby, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim alebo ktoré prejavia v priebehu záručnej doby. Zjavné vady je kupujúci povinný reklamovať u predávajúceho najneskôr do 3 dní odo dňa prevzatia tovaru. Ostatné chyby zistené v priebehu záručnej lehoty reklamuje kupujúci písomnou reklamáciou u predávajúceho bez zbytočného odkladu po zistení chyby, najneskôr však do konca záručnej doby.
Zodpovednosť predávajúceho za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka nevzniká, ak tieto vady boli spôsobené po prevzatí tovaru vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich predávajúci alebo osoby, s ktorých pomocou predávajúci plnil svoj záväzok. Najmä predávajúci nezodpovedá za vady, ktoré vznikli používaním veci v rozpore s návodom na obsluhu, prevedením neodborného alebo neoprávneného zásahu, vniknutím cudzie látky do tovaru (napr. kvapalina), skladovaním alebo prevádzkovaním v podmienkach nevhodných pre daný typ tovaru (napr. teploty prevyšujúce limity odporúčané výrobcom a uvedené na obale alebo v záručnom liste daného tovaru, vlhké, prašné, chemicky agresívne či inak nevhodné prostredie), mechanickým poškodením tovaru kupujúcim alebo 3. osobou, vady vzniknuté vplyvom neodvratnej udalosti (napr. živelná pohroma) a pod.
Reklamáciu je možné uplatniť poštou alebo osobne u predávajúceho, a to tak, aby najneskôr v posledný deň záručnej lehoty bola reklamácia doručená predávajúcemu. Kupujúci má právo na náhradu nutne vynaložených nákladov spojených s uplatnením reklamácie (napr. náklady na dopravu). V písomnom uplatnenie reklamácie je vždy nutné uviesť, ako sa chyba prejavuje a pripojiť kópiu kúpneho dokladu alebo potvrdeného záručného listu a kontakt na kupujúceho.
Kupujúci je povinný pri doručovaní reklamovaného tovaru predávajúcemu zabezpečiť tovar vhodným obalom, vyhovujúcim nárokom na prepravu daného typu tovaru, tak, aby nedošlo k poškodeniu tovaru, a ak je to vzhľadom na povahu tovaru pre zaistenie ochrany tovaru pri preprave nutné, označiť tovar príslušnými symbolmi . Reklamačný protokol (súpis zistených vád spolu s určením spôsobu ich odstránenie) bude kupujúcemu zaslaný e-mailom bezprostredne po prijatí reklamácie, príp. pri návšteve reklamačného technika u kupujúceho. Nároky z vád tovaru sa riadia podľa príslušných zákonných ustanovení.
Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to umožňuje povaha veci, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o zakúpení veci obsahujúci údaje, ktoré musí obsahovať záručný list. Pokiaľ je poskytovaná dlhšia ako zákonná záruka, predávajúci určí podmienky a rozsah predĺženia záruky v záručnom liste. Reklamácia vrátane odstránenia vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak. Predávajúci kupujúcemu vydá potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o prípadnom vykonaní opravy a čase jej trvania, popr. písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.